.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم افتتاح اورژانس هوایی در آمل علیرغم وعده مسئولان

برغم وعده مسئولان؛
اورژانس امداد هوایی کشور در آمل افتتاح نشد
 در حالیکه اوایل هفته گذشته از سوی فرماندار شهرستان آمل اعلام شد که نخستین پایگاه اورژانس هوایی کشور در آمل روز جمعه با حضور وزیر بهداشت و درمان بهره برداری می شود اما وزیر بهداشت این جمعه هم به آمل نیامد.

وزیر بهداشت که در کمتر از یک ماه گذشته برای افتتاح دو بیمارستان و مرکز درمانی به مازندران سفر کرده بود با وجود آنکه افتتاح اورژانس هوایی کشوردر آمل در برنامه های افتتاحی وزیر قرار داشت اما خانم دستجردی برای افتتاح آن به آمل نیامد.

به گفته فرماندار آمل این شهرستان اکنون تمام زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را برای افتتاح این اورژانس انجام داده و آماده افتتاح آن با حضور وزیر بهداشت و درمان است.

یدالله اکبرزاده با بیان اینکه از زمان خبر افتتاح این پروژه در شهرستان آمل چند هفته ای می گذرد و حتی این مراسم به صورت پارچه و بنر در سطح شهر آمل به مردم اطلاع رسانی شده بود اما همچنان خبری از این افتتاح نشد

.وی تاخیر یک ماهه در بهره برداری از این پایگاه را اعلام قیمت بالای شرکت تامین کننده خدمات پشتیبانی بالگرد هوایی در این شهرستان بیان کرد و گفت: شرکت پهنا که تامین کننده خدمات پشتیبانی بالگرد هوایی در آمل است برای خدمات فنی و پشتیبانی کامل بالگرد، مبلغ 50 میلیون تومان در ماه را درخواست کرده بود که پرداخت این رقم از توان مجموعه شهرستان خارج بود.

فرماندارآمل ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان با شرکت پهنا، قیمت نهایی و توافق شده آن تا سه برابر قیمت قبلی کاهش یافته و اکنون شرایط برای افتتاح اورژانس هوایی کشور در آمل فراهم شده است.

اکبرزاده گفت: هلی کوپتر 214 به ارزش 115 میلیارد ریال از شرکت پهنا به نام شبکه بهداشت و درمان آمل خریداری شده و این هلی کوپترتا روز یکشنبه در آمل مستقر خواهد شد.

وی افزود: زمینی به مساحت حدود دوهکتار در فضای خالی پشت اورژانس آمل واقع در خیابان طالقانی درنظر گرفته شده که اکنون محل پت، آشیانه، ماشین آلات، محل حضور خلبانان و نیز تامین جایگاه سوخت رسانی هلی کوپتر امداد هوایی آماده سازی شده است.

وی اضافه کرد: مکان دائمی نخستین پایگاه اورژانس امداد و نجات هوایی کشور در آمل در فضای بزرگ بیمارستان فوق تخصصی و دولتی 160 تختخوابی آمل است که در دوراهی امامزاده عبدالله (ع) در محور هراز در حال ساخت است.

فرماندار آمل تصریح کرد: هلی کوپتر 214 با موتور قوی و وزن مناسب شش تخت کامل بیمار و ظرفیت نهایی حداقل 16 مصدوم سرپایی را دارد.

اکبرزاده با اشاره به اینکه ضرورت اختصاص اورژانس هوایی برای انتقال سریعتر مصدومان جاده ای محور هراز یکی از نیازهای مهم این شهرستان در سال های اخیر بود، اضافه کرد: متاسفانه نبود یا تاخیر آمبولانس های جاده ای و مراکز درمانی، همواره باعث نارضایتی مردم و مرگ تعدادی از مصدومان در حین انتقال به شهرستان آمل می شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز به کار اورژانس هوایی در جاده هراز سرعت انتقال مصدومان این محور به طور قابل توجهی به مراکز درمانی شهرستان کاهش یابد./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.